From the Blog

Beslissing: De Oververhitte Computer

Consument heeft op 14 juni 2021 een PC gekocht. Het aankoopbedrag van de PC bedraagt € 5.579,-. Na het testen van de PC bleek deze niet naar behoren te werken, omdat de PC opwarmde tot 70-75 graden. Op 15 juni 2021 heeft Consument de PC teruggebracht naar Ondernemer. Een medewerker[…]

Beslissing: De slapende Doorguard

Op 27 mei 2020 heeft Consument een Doorguard gekocht bij een webwinkel, hierna te noemen Ondernemer. De Doorguard is ontvangen op 4 juni 2020. Dit product is op afstand aangekocht, namelijk via het internet. Het eerste probleem ontstond toen bleek dat de Doorguard een batterijduur had van anderhalve dag. Dit[…]

Beslissing: De Spoorloze Levering

Op 16 maart 2021 heeft Consument via internet een product besteld bij Ondernemer. Het betreft een achteraanzetstuk van een autostoel, voor een totaalbedrag van € 299,-. Het product is tijdig en volledig geleverd. Het product is vermoedelijk door omstandigheden bij een van de buren afgeleverd. Bij de buren is het[…]

Beslissing: Wiens schuld is de beschadiging?

Op 27 februari 2021 heeft Consument een hanglamp, verder te noemen product, afgenomen van Ondernemer voor een totaalbedrag van € 224,95. Consument vond de kleur van de glazen bollen niet passen binnen het interieur en heeft het product geretourneerd. Op 13 maart 2021 meldt Ondernemer per mail aan Consument dat[…]

Beslissing: Wanneer is het maatwerk?

Op 13 maart 2020 heeft Consument, één set Fiat Ducato/Talento wieldoppen, verder te noemen product, afgenomen van een webwinkel, verder te noemen Ondernemer, voor een totaalbedrag van €96,45. Op 27 maart 2020 heeft Consument per e-mail aan Ondernemer aangegeven dat hij het product retour wil sturen, omdat de wieldoppen niet[…]

Beslissing: Betekent “Premium” ook extra garantie?

Op 8 november 2017 heeft Consument een Premium racing bureaustoel, verder te noemen product, afgenomen van Ondernemer, voor een totaalbedrag van €117,90. Op 21 December 2017 meldt Consument per e-mail naar Ondernemer dat de rugleuning en de hendel van het product niet goed functioneren. Ondernemer reageert diezelfde dag dat de[…]

Beslissing: Herroeping van een LED pakket

Op 30 maart 2021 heeft Consument een XEOD LED pakket, verder te noemen product, afgenomen van een webwinkel, verder te noemen Ondernemer, voor een totaalbedrag van € 156,90. Op 1 april 2021 heeft Consument per e-mail aan Ondernemer gemeld dat de montage van de lampen niet lukt, waarop Ondernemer per[…]

Beslissing: Restitutie voor gordijnen

Op 15 juni van 2020 heeft Consument een zestal plissé gordijnen, verder te noemen product, afgenomen van een webwinkel, verder te noemen Ondernemer, voor een totaalbedrag van €1.439,09. Voorafgaand aan deze aankoop heeft Consument op 11 juni 2020 per mail een offerte aangevraagd bij Ondernemer, waarbij Consument aangeeft het systeem[…]

Beslissing: Garantie op beide productonderdelen

Op 21 augustus 2020 heeft Consument een Topdekmatras, verder te noemen product, afgenomen van een webwinkel, verder te noemen Ondernemer, voor een totaalbedrag van €125,00. Circa twee maanden later heeft Consument een klacht ingediend bij Ondernemer vanwege het inzakken van het matras en het pillen van de tijk. Tevens zou[…]

Beslissing: De defecte telefoon

Op 30 december 2020 heeft Consument een refurbished telefoon, verder te noemen product, afgenomen van een webwinkel, verder te noemen Ondernemer, voor een totaalbedrag van €379,99. Op 31 december 2020 is het product geleverd bij Consument. Op 4 januari 2021 heeft Consument de doos uitgepakt en geconstateerd dat het beeldscherm[…]